Måndag 25:e Januari 2010

Usch! Måndag igen, men inte mycket att göra åt det.

Jag har blivit förkyld IGEN! Var bara någon vecka sen jag var förkyld, men kan ju vara för att Oscar hade fönstret öppnet i natt när det var nästan -15 grader ute, man frös ihjäl ju, så jag får väl skylla på honom när han kommer hem från jobbet, bara en och en halvtimme kvar tills han slutar, men sen kan vi säga två och en halvtimme tills han är hemma, jävla näsa som bara rinner hela tiden!!

Jag vet att många tycker att det räcker med en hund...men jag är sugen på att skaffa en till, mest som kompis till Birdie så hon inte tuggar sönder allting när hon är ensam hemma, då är hon ju inte ensam längre om hon har en kompis hehe. Men jag vet riktigt vilken ras det ska vara. Det står mellan två raser nu: Dalmatin eller Chihuahua.

Dalmatinen är otroligt söt och det är min drömhund, plus att den är lagom storlek för Birdie att leka med, men den är rätt dyr.
Chihuahua är också otroligt söt och väldigt liten, kanske lite för liten för att leka med birdie, i alla fall innan den är fullvuxen, även den är rätt dyr.

Jaja, vet att alla kommer klaga nu när jag berättar att jag funderar på en hund till, men då får jag väl ta det.

Dagens outfit: Näsdukar.


Naaaaaaw!!


Naaaaaaaaaw!!


Kommentarer
Postat av: Frida

Vill bara ge dig två tips. Innan du skaffar en till hund (om du nu ska göra det), så ska Birdie veta sin plats i flocken annars kommer hon eventuellt bråka med den nya hunden om rang (vilket de i och för sig gör rätt ofta. Zar testar fortfarande mig dock inte lika mycket som innan). Sen ska du nog undvika att skaffa en liten hundras om du vill att det ska vara en lek-kamrat till Birdie, skulle det vara så att Birdie råkar slänga sina tassar på den lilla hunden så kommer ryggen på den lilla ta stryk och tyvärr går inte en rygg att operera/fixa. Så hade jag varit dig så hade jag skaffat en jämn stor hund eller så får du lära den lilla hunden och Birdie att inte hoppa när de leker tillsammans och att de inte leker så våldsamt (vilket inte alls är så kul). Det var bara tips, det kan hända att du redan vet om det :)

2010-01-27 @ 23:37:25
URL: http://nyponkvist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0