Fredag

Då var det Fredag idag, spännande för alla jobbare =). Oscar bestämde sig faktiskt för att jobba idag, fast han fortfarande är lite sjuk...duktig gosse min lilla tiger är =).

Idag var jag hos barnmorskan som ni säkert såg igår och allt såg finfint ut, förutom en sak som jag faktiskt störde mig lite på...han har gått upp rätt mycket i vikt, han har börjat gå över sin kurva, innan låg han precis under normalkurvan, men nu ligger han exakt på normalkurvan =S, kan det vara all julmat som man slängde i sig under juldagarna? Åt ju så jag blev propmätt på julafton, var knappt hungrig dagen efter, sen den 25:e så åt jag lika mycket igen när vi var hos mormor och morfar, sen den 26:e var vi hos Oscars farmor, men då åt jag inte så himla mycket....men sen på nyårsafton så åt jag rätt mycket igen så jag blev propmätt.

Igår så var det städdag här hemma, det blev rätt bra, tvätt händes in och ny tvätt hängdes på tork, köket fick en skinande diskbänk, disken sattes in i skåpen och ny disk i maskinen, golven blev dammsugade 2 gånger (men fick ändå dammsuga idag igen), en liten omöblering av sovrummet och vardagsrummet, en bokhylla som stod i sovrummet flyttades till vardagsrummet och till sist; barnvagn uppe, babysittern uppe, bilstolen uppe (men ej monterad i bilen än), spjälsängen uppe och färdigbäddad, babykläderna inlagda i byrån och hakklapparna och pipmuggen och tallrik och bestik inlagt i en låda i köket. Det ända som är kvar nu som måste fixas är nappar, nappflaskor, ersättning (fall i fall) och amningsgrejor till mig =).

Längtar efter dig nu min lilla påg! Kan jag verkligen vänta en hel månad till!?

Söt bild på en liten pluttbebis =).

Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0