Måndag

Då var det dags för en ny jobbarvecka (för arbetare då), Oscar jobbar morgon denna veckan, riktigt skönt, då kan man kanske få träffa honom lite mer än vanligt, om han inte får jouren som jag sa igår att han skulle ha hela denna veckan.

Vet inte hur vi ska hinna med allt nu, barnvagnen är uppe, spjälsängen är uppe och bäddad, babysittern är uppe (men inplastad p.g.a katter som ska ligga överallt där dem inte får ligga), BB-väskan är packad, babykläderna är inlagda i byrån och djuren är friska, men bilbarnstolen är inte "installerad" i bilen än (Oscar skulle gjort det i helgen, men det blev aldrig av), skötbordet är inte uppe, hår från djuren överallt, hela tiden måste man dammsuga (minst 3 gånger om dagen) för att håla det rent här inne, ska försöka göra katterna till utekatter, men det är högst omöjligt när dem är vana vid att gå ute och inne och det värsta av allt är att jag inte känner mig redo för barnet än, men det är väl så när det närmar sig mer och mer =S.

Ingen som vill ha katt? 2 stycken bortskänkes om det finns någon som vill ha dem, behöver inte bo tillsammans, men helst ute på landet där dem kan springa fritt (men det är inget krav).

Mor och son eller med andra ord Micra och Bob.

Hemmet är mycket viktigt, det ska helst vara ett hem där dem kan stanna resten av livet så dem inte flyger rundor från familj till familj, dem är vana vid andra katter och hund. Fast jag kommer inte klara av att göra mig av med dem, men tyvärr så måste jag tänka på det som är bäst för bebisen i första hand, fast djuren var här förre lillkillen, men han kommer bli sjuk med så många djur i hemmet.

1 vecka och 6 dagar kvar! (13 dagar)


Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0