Torsdag

Okej, eftersom jag lovade att berätta för er hur det gick med Birdie och varför hon var hos veterinären så tänker jag göra det nu.

Birdie löpte för ca en månad sen, vi bor granne med en goldenhane, en vacker kväll under Birdies höglöp så hade han grävt sig in till vår trädgård och 2 dagar senare så hade Birdie grävt sig in till grannens trädgård, mycket trevligt tänkte vi då, nu har dem säkert parat sig, veckor gick och kom och jag tänkte att nu måste vi få veta om där finns något inne eller inte. Så igår åkte vi till veterinären för att göra ett ultraljud för att kolla om där fanns något, dem kunde inte se om där fanns något, dem trodde inte hon var dräktig, men dem tyckte att eftersom vi inte ville ha några valpar så tyckte dem att det var bäst att ge henne en abortspruta, så det fick hon då igår och idag fick hon en till så vi får väl se om det funkar.

Döm det hela hur ni vill...!

Nu ska jag bara berätta det roliga med att ge sin hund en abortspruta...den ger hunden risk att få livmoderinflammation, trevligt eller hur...? Så istället för att få en frisk hund utan valpar så får man en sjuk hund med livmoderinflammation, men man kan ju hoppas att försäkringen täcker sådant skit, men jag läste att om hunden drabbas av det så är det säkraste sättet att bli av med det är att kastrera henne, alltså då ta bort både livmoder och äggstockar, men vi får se först om hon får det, hon kanske lyckas att inte få det.


Så här trött är alla djuren idag, syftade mest på Rally som bara sover alltid och aldrig gör något annat, han haltar förresten (har han gjort i snart en vecka) så det kanske blir ett till veterinärbesök med honom =/ suck!

Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0