Onsdag

Vilken hemsk dag, måste städa idag eftersom BVC kommer imorgon och då kan det ju inte se ut som 2:a världskriget här inne, fast det är inte det som är hemskt idag...

Allt började med att jag skulle hänga upp tvätten vid 12-tiden (inte ätit frukost än), det gick väl rätt bra med Willy i babysittern bredvid mig så jag hade koll på honom, fick avbryta emmellanåt eftersom han ville suga på sin tumme, men hittade inte rätt hela tiden så fick hjälpa honom med det. Satte ut Birdie på gräsmattan så hon kunde få kissa och bajsa, jag fortsätter med tvätten. Efter en liten stund så började Birdie skälla där ute så jag fick ta in henne, hon rusar in och jag tar av henne kopplet, när hon går iväg så börjar det droppa blod på golvet, eftersom hon snart fyller år så trodde jag först att hon hade börjat löpa, men när jag tittar på henne så ser jag att när hon sätter ner framtassen så lämnar den en blodfläck efter sig, tittar på hennes tass och då ser jag att hennes "tummklo" på vänster framtass peckar rakt upp mot himmelen....inte mysigt. Ringer till Oscars mor och frågar om hon har något som vi kan stoppa blödningen med och det hade hon så hon kom över med det och la på bomull och banddage runt om, men hon tyckte att vi skulle åka till veterinären med henne, hon kunde inte göra det eftersom hon skulle till jobbet, men jag ringer veterinären och frågar om dem har någon tid ledig, men det hade dem inte förrän imorgonbitti klockan halv 9 så vi ska dit då med henne, vilket kommer bli lite tajt eftersom BVC är här klockan 10 på morgonen så Oscar får nog åka iväg med Birdie själv.

Klockan 2 var jag färdig med allting och då hade Willy sovit i en timme och vaknade och ville ha mat, ahn var färdigäten efter en halvtimme ungefär och då kunde jag få äta frukost, så halv 3 fick jag ätit frukost och allting var färdigt, det ända jag har kvar nu är att röja undan här hemma, får se när jag får styrkan till det, måste nog äta lite mer först.

Just det, Linda kommer över imorgon också och hälsar på, hon vill se lillkillen hehe =).


En trött och bestämd Willy som är 3 dagar gammal på kortet =).

Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0