Torsdag

Då var det Torsdag idag, en dag mindre tills det är helg, mycket skönt =).

Idag har jag faktiskt inte mycket att skriva om, jag menar det är Torsdag och det hände inte så mycket igår och än så länge så har det inte hänt så mycket här hemma.

Eller ja...jag kan ju skriva om Oscars mycket märkliga arbetsschema denna veckan:

Måndag - Jobba morgon (klockan 7:30-16:30).
Tisdag - Jobba morgon, fick även jouren resten av veckan.
Onsdag - Jobba kväll (klockan 12:00-21:00).
Torsdag - Jobba morgon (klockan 7:30 - 16:30).
Fredag - Jobba kväll (klockan 11:00-18:00).
Lördag - Jour.
Söndag - Jour.

Vadå konstiga arbetstider. Kroppen klarar inte av att jobba på det viset, komma hem vid typ klockan 22:00, äta och duscha, sen kanske man inte kommer i säng förrän vid halv 12 på natten, sen så ska man gå upp igen halv 7 på morgonen för att hinna till jobbet halv 8, det är inte bra för kroppen. Sen brukar dem ha så att dem jobbar morgon varannan vecka och kväll varannan vecka, och denna veckan var Oscars morgonvecka, men eftersom hans jobbarkompis ena barn inte kunde andas och var helt blå i hela huvudet så var dem tvungna att åka in med den till akuten på Tisdagsmorgonen (vilket är mycket förståligt), men det jag inte förstår är varför Oscar alltid måste ta kvällsjobbandet då, det finns liksom en till kille som kan jobba kväll, Oscar har ju redan tagit jouren (som han hade förra helgen också).

Det blev visst lite av inlägget ändå...visst handlar det bara om Oscars jobbartider denna veckan, men jag har inte mer att skriva om, då förstår ni att jag har bloggtorka hehe =P.

Film ikväll på kanal 6 klockan 21:00 - "Fun with Dick and Jane" med Jim Carry som spelar Dick =).

3 veckor och 3 dagar kvar =).


Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0