Min lilla Maggie

Stackars lilla Maggie blev bitten av Rally igåreftermiddag. ='( Det var blod överallt! Men jag fick loss henne och vi fick iväg henne till veterinären så hon fick smärtstillande och antibiotika och antibiotika ska hon ha i 5 dagar nu och om hon inte mådde bättre så skulle ho ha en till medecin, men hon verkar må väldigt bra eftersom hon äter och dricker som vanligt.

Veterinären sa att han trodde att Maggie hade blivit bitten i magen, men eftersom hon äter och dricker så kan det inte ha varit så himla djupt och hon springer rundor som vanligt och så...så det var nog inte så jättefarliga sår, men kattsaliv är ju inte värdens renaste grejor så det var tur att vi åkte in med henne.

Men jag vill aldrig vara med om det igen, nu sitter bara hon och jag i vardagsrummet så det inte händer igen och så att hon kan slappna av ordentligt. Det var så himla äckligt med blod överallt och jag som blir helt svag i benen när jag ser blod, hela min han dvar blodfylld när jag fått loss henne från Rally och det droppade över hela golvet, jag höll på att svimma och visste inte vad jag skulle göra, jag ringde mamma och var helt upprörd, men maggie verkar må bra nu i alla fall för hon springer rundor och sånt som vanligt så...

Kunde inte berätta det igår eftersom jag var helt upprörd och skulle ta hand om henne och hålla henne varm.


Min lilla gulleplutt! ♥

Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0