Vilken dag

Usch vilken jobbig dag jag har haft det idag...lägenheten låg gömd under en massa djurhår och damm. Eftersom jag är hemma hela dagarna så blev det mitt jobb att städa undan och allting. Så idag har jag:

1. Vikt ihop tvätten.
2. Tagit ur disken ur diskmaskinen.
3. Satt in ny disk i diskmaskinen.
4. Tagit undan en massa skit som låg frame och skräpa.
5. Dammsugat.
6. Torkat av alla ytor med trassa.

Det kommer nog en framtida 7:a senare idag också...vilket innebär lägga in ny tvätt i tvättmaskinen, men då kommer även en 8:a som blir hänga upp tvätten hehe =P. Så dagen har varit upptagenav hemmasysslor. Känner mig faktiskt nöjd eftersom jag har varit så duktig idag.

Oscar är sjuk...förkylning, men han är ändå på jobbet och jobbar. Jag har fått hosta som inte vill släppa fastän jag hostar som en jävla galning nästan hela tiden. Men det är väl sånt man får ta.

Ska snart ut med Birdie, vet inte om jag vågar ha henne löss mer eftersom hon börjar ta för många frivarv och det ska hon inte göra...så det blir koppel på henne igen. Hon som började bli så duktig...nu bara kastar hon bort allt direkt...!


Visst ser Oscar och Birdie söta ut tillsammans? ^-^

Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0