Frågestund!

Hittade lite roliga frågor att svara på om graviditeten =).



När ska du föda? 6 Februari 2011.

Tror du att ert barn kommer på utsatt datum? Nej, det tror jag inte.

Vilket datum plussade du? Ingen aning =S kommer inte ihåg exakt.

Vilken vecka är du i nu? Vecka 35 + 3 dagar.

Är du tillsammans med barnets pappa? Japp, absolut =).

Var barnet planerat? Nej.

Har ni tagit reda på könet? Japp, en liten kille =).

Om nej, vad tror ni att barnet har för kön? Vet redan =P.

Hur lång tid tog det för er att bli gravida?
Nästan 1 år.

Har ni bestämt vad barnet ska heta? Japp, men det säger jag inte förrän han är ute =P.

Har du haft en svår graviditet? Nej, inte så värst.

Kan du tänka dig att skaffa fler barn? Kanske, får se i framtiden.

Har du fått några bristningar? Japp, på alla möjliga ställen.

Är du nervös inför förlossningen? Ja, faktiskt, det börjar ju närma sig nu.

Har du några cravings?
Nej.

Hur tror du/ni att barnets personlighet kommer att bli? Den kommer säkert att få antingen min eller Oscars envishet, men jag hoppas att den inte får både min och Oscar envishet för då kommer vi aldrig få en lugn stund =) hehe.

Hur reagerade du/ni när du plussade? Chockade...visste inte hur vi skulle göra, men det blev att behålla och det var det bästa beslutet vi någonsin gjort =).

Vad är det bästa med att vara gravid? Att lägga handen på magen och känna hur han rör sig =).

Vad är det sämsta med att vara gravid? Alla bristningar på huden.

Har du gått upp mycket i vikt? Japp, lite mer än 10 kg =/.

Vad ser du fram emot mest? Att få hålla om min lilla pojke och pussa och krama honom =).

Vad ser du INTE fram emot?
Trotsåldern hehe =P.

Hur ska ni göra med föräldraledigheten? Eftersom jag inte jobbar så kommer jag vara hemma så länge jag kan. Oscar kommer ju vara ledig i 2 veckor när bebisen föds, sen kommer han ta några dagar från min ledighet också.

Vad har ni köpt till bebisen och vad har ni kvar att köpa? Vi har köpt nästan allt till bebisen, det vi har kvar är nappar, nappflaskor och lite amningsgrejor. 

Hur tror du att du kommer att bli som mamma?
Jag tror att jag kommer vara väldigt överbeskyddande, men jag kommer nog även vara bestämd, som man måste och ändå rättvis.

Hur tror du att din sambo kommer att bli som pappa? Han kommer nog också vara överbeskyddande och hitta på en massa hys sen när bebisen blivit äldre =P hehe.

Lite information för er som undrar....i för sig så har ingen ställt dessa frågor till mig, men nu slipper ni om ni hade tänkt ställa dem hehe =P.

Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0