Tisdag

Idag eller snarare ikväll så tvingade Oscar iväg mig på att övningsköra med honom och det gick bra faktiskt, kändes lite dumt att lämna Willy till grannen utan förvarning, men hon tog glädjeliggen emot honom.

Dem hade jätteroligt, han hade bara en skrikperiod, men hon trodde att han råckat klämma fingrarna lite och sen att han var lite hungrig, men sen gick det bra igen efter att han fått lite mat i sig.

Min körning:
Det gick bra i början, vi började köra på härliga hems parkering i hyllinge så jag hade ju väldigt stor plats att köra på, där var typ 2 bilar så jag tränade på att köra runt dem lite utan att komma för nära eller så och det gick väldigt bra om jag får säga det själv. Växla gick också bra, det var nog faktiskt det som jag tyckte gick bäst, men det är bara vad jag tycker. Tränade på att parkera också, väldigt pratiskt på en parkering hehe, det var lite dåligare, men man kan ju inte allt när man börjar köra efter några års uppehöll, men jag var ju inte helt ute och cyklade i alla fall hehe.

Sen handlade vi lite mat efter det och sen började Oscar köra hem, men ca halvvägs så sa han att jag skulle köra hem, när det var mörkt ute och på en trafikerad väg, jag som får panik varje gång jag möter en bil, men jag satt på helspän hela tiden för att jag skulle hålla mig inne på min vägbana, men det gick faktistk bra när jag möte bilar, jag lyckades hålla koll på vägen, blinkers, helljus, en järnvägskorsning och dem mötande bilarna, känner mig duktig för att vara första gången ute på vägen, plus att det var ju mörkt ute så jag ger mig själv en klapp på axeln hehe =).


Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0