Fredag

I Torsdags, alltså igår så skulle jag till tandläkaren i Malmö eftersom dem var mycket billigare än Folktandvården, men det är i det som jag ska berätta om utan det som hände på vägen hem från Malmö...

...Ni kanske har läst på hds hemsida om en singelolycka i Billesholm...det var jag, min son och grannen Birgitta som var med om det, som tur var så klarade sig Willy utan en enda skråma från topp till tå, det var det enda som jag oroade mig för när det hände, men han klarade sig mirakulöst, riktig änglavakt, i för sig hade jag och grannen det också, men jag fick ett par blåmärken på ben och armar, plus en riktig känga på mitt högra öga.

Så här gick det till:

Grannen körde oss hem, jag och Willy satt bak, jag bakom förarens stol och Willy bakom passageraren, men någonting hände i Billesholm, vet inte om hon fick en blackout eller någonting, men hon började köra ut i diket med bilen, jag skrek till henne: "Vad gör du?" och när hon väl reagerade så kom där ett räcke i vägen när hon skulle upp på vägen igen så in i räcket med bilen, volta ett helt varv och sen landa på rätt sida (ej på taket), Willy skrek när vi landat, men det är inte så konstigt eftersom han sov när det hela hände, vi alla 3 gick ur bilen helt själva, jag fick lägga mig med benen i vädret eftersom jag hade fått en riktig smäll på ögat när jag flög in i förarens nakstöd på stolen. Willy satt hos mig under hela tiden tills ambulansen kom, han la sig ner på min mage och grät, han tyckte kanske att jag såg konstig ut.

Ambulansen kom och dem sa att jag inte fick rör mig eller nacken eftersom jag kunde ha fått en skada där, men dem tog upp mig på en bår med nackstöd och allting, syrgas och en massa grejor, väl inne i ambulansen fick jag en kanyl i armen ifall jag skulle behöva få drop eller någonting sånt inne på sjukhuset, väl där så kontrollerade demhela min nacke och hela min rygg, röntgen gjordes och jag låg förfarande fastspänd på båren med nackstöd och kunde inte röra mig någonting mer än armarna, Willy och grannen undersöktes också, men dem mådde så bra så, Birgitta (grannen) åkte hem efter någon timme, Willy fick vara kvar med mig ju, fast sjuksköterskorna fick "vakta" honom under tiden jag var fastspänd. Han var glad under hela tiden, han fick mat av dem och alla blev helt kära i honom hehe =), min lille gosse. Oscar kom runt 6-tiden till sjukhuset och tog Willy ur sköterskornas famn, efter ca en halvtimme så fick jag komma loss eftersom röntgenbilderna såg bra ut. Sen vid 8-tiden så åkte dem hem så jag kunde få vila mig, fick en rumskompis också, hon var jättetrevlig, hon hade också barn, en 4 månaders flicka.

Dem tyckte att jag skulle få stanna över natten eftersom jag kunde ha fått en rejäl smäll i huvudet, på kvällen när jag la mig så mådde jag illa och började få lite huvudvärk, jag fick 2 panodil sen somnade jag i någon timme, vaknade, somnade någon timme och så höll jag på hela natten, dem kom in 2 gånger mitt i natten och skulle kolla mitt blodtryck och kolla mina pupiller, men det såg bra ut sa dem. Doktorn kom vid 9-tiden och sa att jag var friskförklarad för att röntgenbilderna inte visade något ovanligt, men att om jag mådde dåligt eller känner mig konstig så fick jag ringa in till dem, så vif 10-tiden i morse åkte jag hem.

Men vi hade änglavakt hela vägen, det var lindriga skador med tanke på hur kroken gick till.


Så här såg mitt öga ut igår och idag ser det likadant ut, bara lite mer svullet.


Så här ser mitt högra knä ut...mysigt eller hur?

Och för er som tror att jag hittar på detta och att jag fotoshopat mina bilder....VARFÖR I HELA FRIDEN SKULLE JAG HITTA PÅ NÅGOT SÅNT HÄR!!?? Vem VILL vara med i en bilkrok!? Ni ser alla slangar och sladdar bakom mig på vägen på bilden med mitt öga...!

Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0